Instytut Badań Edukacyjnych serdecznie zaprasza na ostatni w tym roku webinar realizowany w ramach myślenia i pracy nad profilem absolwenta i absolwentki. Tym razem, wspólnie z wybitnymi zagranicznymi ekspertami porozmawiamy nt. "Kompetencji opartych na wiedzy w podstawach programowych – Knowledge-rich curriculum".
Webinar poświęcony roli wiedzy w kształtowaniu kompetencji uczniów i budowaniu solidnych podstaw programowych. Podczas spotkania omówimy, jak programy nauczania bogate w wiedzę wspierają rozwój krytycznego myślenia u uczniów, ich umiejętności analitycznych i lepsze przygotowanie do wyzwań współczesnego świata. Dowiemy się, w jaki sposób koncepcja ta, wpływa na sam proces nauczania i czy znajduje swoje odzwierciedlenie w ostatecznych osiągnięciach uczniów.
Na webinar zapraszamy 20 listopada 2024 r. w godzinach 15.00 - 18.00.
Prelegenci:
Nuno Crato jest Prezesem Iniciativa Educação i profesorem statystyki na Uniwersytecie Lizbońskim. Należy do Rady Naukowej ds. Edukacji we Francji oraz innych organizacji naukowych i edukacyjnych. Pełni funkcję konsultanta dla różnych krajów i rządów. Pisarz i eseista, autor m.in. “Improving a Country's Education: PISA 2018 Results in 10 Countries” (Springer 2021). W latach 2011-2015 profesor Crato pełnił funkcję ministra edukacji Portugalii.
Tim Oates jest dyrektorem grupy ds. badań nad oceną i rozwojem w Cambridge University Press & Assessment, które koncentruje się na krajowych i międzynarodowych badaniach nad oceną i pomiarami. Prowadził szeroko zakrojone międzynarodowe porównania wyników systemów edukacji. W latach 2010-2013 był przewodniczącym panelu ekspertów ds. przeglądu krajowego programu nauczania w Anglii. Jego „Cambridge Approach to improving education” zostało wykorzystane w rozwoju polityki poprawy edukacji w wielu krajach. Tim Oates doradza rządom Wielkiej Brytanii i innych krajów. Jest członkiem Churchill College w Cambridge. W 2015 r. otrzymał nagrodę CBE za zasługi dla edukacji.
Daniel Willingham jest profesorem psychologii na University of Virginia, gdzie wykłada od 1992 roku. Do około 2000 roku jego badania koncentrowały się wyłącznie na mózgowych podstawach uczenia się i pamięci. Obecnie wszystkie jego badania dotyczą zastosowania psychologii poznawczej w edukacji K-16. Jest autorem kilku książek, w tym bestsellerowej “Why Don't Students Like School”, a ostatnio “Outsmart Your Brain”. Jego teksty na temat edukacji ukazały się w dwudziestu trzech językach. W 2017 r. został mianowany przez prezydenta Obamę na członka Krajowej Rady Nauk o Edukacji.
FORMULARZ ZGŁOSZENIA: https://docs.
Zgłoszenia na webinar przyjmujemy do 19 listopada 2024 r. do godz. 16.00.
Webinar zostanie nagrany i udostępniony na kanale YouTube Instytutu Badań Edukacyjnych. Webinar odbędzie się w języku angielskim z tłumaczeniem na język polski.
Zespół ds. Systemu Kwalifikacji
Instytut Badań Edukacyjnych
ul. Górczewska 8, 01-180 Warszawa | +48 22 24 17 100 | www.ibe.edu.pl