BCU Nr 2 w Radomiu publikuje raport pokazujący, jak Branżowe Centra Umiejętności (BCU) realnie zmieniają kształcenie zawodowe po 2019 roku. To przewodnik od idei i konkursu, przez uruchomienie pracowni, aż po ofertę dla uczniów, nauczycieli i osób dorosłych – wszystko w specjalizacji automatyka przemysłowa.
Opracowanie powstało w ramach przedsięwzięcia „Utworzenie i wsparcie funkcjonowania BCU dla branży elektroniczno-mechatronicznej w dziedzinie automatyka przemysłowa (BCU-BEM)” (KPO/22/1/BCU/W/0063), finansowanego z KPO – Komponent A „Odporność i konkurencyjność gospodarki”, Interwencja A3.1.1. Pokazujemy BCU jako kluczowy instrument modernizacji VET: specjalizacja, partnerstwa edukacja–biznes–B+R, standardy jakości i ścieżki dla różnych grup odbiorców.
BCU to polska adaptacja koncepcji Centres of Vocational Excellence (CoVEs). W praktyce oznacza to zintegrowane stanowiska PLC–HMI–robot–napędy–CNC, symulatory, pracownie odwzorowujące realia Przemysłu 4.0, a także możliwość budowania „śladu kompetencji” (portfolio) i wsparcie walidacji kwalifikacji.
Dla uczniów i osób dorosłych planujących rozwój w automatyce, nauczycieli i trenerów, dyrektorów szkół, pracodawców i partnerów branżowych, a także instytucji B+R i decydujących o polityce edukacyjnej.
Pobierz/otwórz raport ze strony BCU nr 2 w Radomiu