Transformacja uczenia się: w jaki sposób B.COMP przygotowuje trenerów kształcenia zawodowego i uczniów o niskich kwalifikacjach do osiągnięcia sukcesu

Kształcenie zawodowe
2024-12-12

Opis inicjatywy

Dlaczego nauka w miejscu pracy jest tak istotna dla dzisiejszych pracowników?

 

Dla wielu młodych ludzi możliwość nauki w miejscu pracy (WBL) w ramach programu VET jest pierwszym doświadczeniem w świecie pracy. Znalezienie przyjaznego i wspierającego środowiska pracy z dobrymi możliwościami nauki może być bardzo motywujące i przyczyniać się do zdobycia kwalifikacji. Może to jednak być również zniechęcające i prowadzić do rezygnacji ze szkoły. Może to być spowodowane niedopasowaniem oczekiwań uczniów do rzeczywistości zawodu lub brakiem umiejętności u młodych uczniów. Dlatego praca nad umiejętnościami związanymi z zatrudnialnością zwiększy ich szanse poprzez połączenie szerokiego spektrum kompetencji interpersonalnych i behawioralnych, takich jak postawa i motywacja osoby do pracy i nauki w miejscu pracy; praca niezależna; umiejętność współpracy w zespole; rozwiązywanie problemów i podejmowanie uzasadnionych decyzji; wykazywanie się kreatywnością i elastycznością oraz demonstrowanie krytycznego myślenia; skuteczna komunikacja itp.

W tym kontekście celem projektu B.COMP ( 2022-1-FR01-KA220-VET-000088272) jest stworzenie bardziej inkluzywnych i wspierających środowisk WBL dla uczniów o niskich kwalifikacjach poprzez szkolenie umiejętności gotowości do pracy dla WBL za pomocą Transformative Learning.

 

CEL PROJEKTU 

Wielu nisko wykwalifikowanych uczniów będących beneficjentami programów Work-based Learning (WBL) mierzy się z problemami z porażką i rezygnacją z powodu niedopasowania ich oczekiwań do rzeczywistości zawodu lub braku umiejętności. Projekt B.COMP ma na celu stworzenie bardziej inkluzywnych i wspierających środowisk WBL dla nisko wykwalifikowanych uczniów poprzez szkolenie umiejętności gotowości do pracy dla WBL poprzez Transformative Learning (TL). Projekt będzie koncentrował się na nauczycielach VET i trenerach wewnętrznych (użytkownikach projektu) oraz na nisko wykwalifikowanych uczniach (beneficjentach projektu) poprzez: 

  • Rozwijanie umiejętności gotowości do pracy w ramach WBL poprzez transformatywne uczenie się. 
  • Tworzenie narzędzi i metod edukacyjnych opartych na ICT, które nauczyciele zawodowi i trenerzy wewnętrzni mogą wykorzystywać w pracy z uczniami o niskich kwalifikacjach, aby rozwijać ich umiejętności przygotowania do pracy w ramach WBL i pomagać im w osiągnięciu sukcesu w programach WBL. 
  • Przedstaw zalecenia dotyczące walidacji i akredytacji umiejętności w tej dziedzinie.

Co oferuje B.COMP? 

  • Program szkoleniowy dotyczący rozwijania umiejętności gotowości do pracy dla WBL poprzez TL. 
  • Jednostki edukacyjne Plan doświadczeń edukacyjnych, działań i rodzajów nauki mających na celu rozwijanie umiejętności gotowości do pracy dla WBL poprzez TL. 
  • e-Learning Campus jako zbiór interaktywnych usług i zasobów online.
  • Aplikacja internetowa do nauki, która ułatwia projektowanie i tworzenie zajęć edukacyjnych online. 
  • Zalecenia dotyczące walidacji umiejętności, certyfikacji i akredytacji umiejętności gotowości do pracy w ramach WBL. 

B.COMP oferuje transformacyjny zestaw narzędzi, szkoleń i zasobów mających na celu zapewnienie uczniom o niskich kwalifikacjach sukcesu w środowiskach uczenia się w miejscu pracy. Poprzez łączenie oczekiwań z zawodowymi realiami B.COMP wspiera zarówno uczniów, jak i edukatorów w dążeniu do inkluzywnej i skutecznej edukacji.

Więcej informacji znajdziesz na stronie https://bcomp-project.eu/ i na LinkedIn . 

 

Lokalizacja

Powiązane inicjatywy
Magdalena Mrozkowiak