Kompetencje cyfrowe uczniów w Polsce – co wiemy z badań międzynarodowych?

Kształcenie zawodowe Doradztwo zawodowe
2025-08-19
Kategorie: Raporty/publikacje Instytut Badań Edukacyjnych

Opis inicjatywy

Zapraszamy do zapoznania się z trzecim opracowaniem z cyklu „Analizy IBE dla polityki publicznej”

Powstało ono na podstawie analizy danych z międzynarodowych badań edukacyjnych (ICILS, ICCS, PISA, TIMSS oraz PIRLS). Opisano w nim kompetencje cyfrowe uczniów w Polsce na podstawie danych z badań międzynarodowych.

 

W publikacji poszukiwano odpowiedzi na pytania o to, jak polscy uczniowie radzą sobie w cyfrowym świecie, czy szkoła skutecznie rozwija ich umiejętności oraz jakiego wsparcia potrzebują. W analizie pokazano również, jak samoocena kompetencji uczniów ma się do ich rzeczywistych wyników oraz różnice między płciami w nabywaniu specjalistycznych kompetencji cyfrowych. Publikacja zawiera rekomendacje dla polityki edukacyjnej.

 

Link do publikacji tutaj!


Powiązane inicjatywy
OŚRODEK ROZWOJU EDUKACJI logo
OŚRODEK ROZWOJU EDUKACJI
Adres placówki

al. Aleje Ujazdowskie 28 / , 00-478 Warszawa