Raport “GSI w polskiej szkole. Przecieranie szlaków" powstał pod redakcją naukową prof. Jacka Pyżalskiego.
W siedzibie Polskiej Agencji Prasowej odbyło się spotkanie autorów raportu i pracowników NASK z dziennikarzami, podczas którego omówiono badanie.
Opracowanie opiera się na badaniach jakościowych obejmujących wywiady w polskich szkołach podstawowych z dwudziestoma nauczycielkami i nauczycielami intensywnie wykorzystującymi tego typu narzędzia w edukacji oraz na szeroko zakrojonych badaniach ilościowych (kwestionariuszowych) przeprowadzonych na reprezentatywnej próbie 995 nauczycielek i nauczycieli z całego kraju.
Szczegółowe informacje dotyczące metodologii przedstawianych badań znajdują się w nocie metodologicznej na końcu raportu.
Zainteresowanie wykorzystaniem GSI w edukacji powoli rośnie. Największą barierą pozostają jednak obawy nauczycieli.
Obawy te często wynikają z braku dostatecznej wiedzy na temat możliwości, jakie oferują narzędzia oparte na GSI. Nauczycielki i nauczyciele wskazywali, że boją się utraty kontroli nad procesem nauczania, nie wiedząc, jak w praktyce efektywnie i bezpiecznie korzystać z nowych technologii.
Wśród kluczowych trudności wskazano: